Forberedelser før jagten

Ps: Klik på billedet hvis du vil se det i stor størrelse.

218_1_4.jpg
218_2_3.jpg

Sådan en buk kunne måske friste ?
(opsats 433g)
Eller måske sådan en ? (opsats 550g)

Inden bukkejagen skal nedenstående være i orden:

Vigtigt !!

Der kan blive foretaget kontrol af jagtdokumenter på mange jagtforeningsrevirer – men også på nogle af statsrevirerne – i Polen.
Myndighederne kan checke, om de udenlandske jægere har alle papirer og tilladelser i orden for at kunne jage i Polen.
Så det er derfor meget vigtigt at medbringe gyldigt Dk-jagttegn, våbentilladelse, EU-våbenpas, Polsk Voucher samt personlig pas som tidligst udløber 3 mdr efter jagten.
I tilfælde af kontrol, hvor disse ting ikke er i orden, kan man risikere store bøder og sågar fængsel, også reviret kan få problemer, hvis det viser sig, at de har tilladt jægere at gå på jagt uden at have den nødvendige dokumentation i orden !

Ønsker du at skyde vildsvin, er det en fordel at din hånd/våbenkikkert har god lysstyrke.

Ved bestilling af bukkejagten betales alle faste omkostninger for jagt/ophold & Kørsel til/på jagtrevir= depositum:

6 pürsch / 3 døgn/ 4  jagtdage koster 5.935,-kr,
samt div. gebyrer 180,-kr= i alt 6.115,-kr.
8 pürsch / 4 døgn/5  jagtdage koster 7.673,-kr,
samt div. gebyrer 180,-kr= i alt 7.853,-kr.

OBS:

Forlader du af den ene eller anden grund reviret før tid, vil der ikke finde tilbagebetaling sted for de ydelser, du herved ikke har modtaget !

Resten:

Trofæafgift:
Evt. Kat S ophold & evt. ekstra opholdsdage eller (10 euro pr døgn) for ekstra lang kørsel fra opholdssted til jagtrevir:
Betales i Euro og dette skal normalt ske inden du forlader jagtreviret i Polen !!
Ved bestilling af jagten bedes du medbringe kopi af dit  EU-våbenpas  og dit danske jagttegn.

Trofæerne:
(Bukkeopsatsen/hele kraniet minus underkæbe minus 90 g) –
opmåles/vejes normalt 24 timer efter de er afkogt & rengjort, så skyder du en buk den sidste opholdsdag, - ja så vil du ofte komme til at betale for våd vægt!(Til forhandling evt. minus 10-20g).
Kan du ikke acceptere at betale for våd vægt,- ja så vil jeg anbefale, at du forlænger opholdet  med et ekstra døgn, eller måske bare nogle timer / ekstra måltid (koster ca 150,-kr) !
…En helt anden mulighed er, at du ”nøjes” med at skyde svin den sidste aften/morgen.

Under jagtopholdet:

Ved ankomst på reviret/indkvarteringen, vil tolk/guide stå klar til at møde os, inden jagtens start afholdes et lille informationsmøde.
På dette møde er det vigtigt, at du fremfører dine forventninger til jagten, - jagtform, ønsker om afskydning m.v.
Polakkerne vil gøre alt for at leve op til dine forventninger, lufter du her tanken om drikkepenge, - ja så skader det ikke !!
Hvis dine forventninger indfries, og du ønsker at give drikkepenge - ja så er: 10 -20 Euro pr skudt buk eller svin meget passende.

Protokol:

Når trofæerne er vejet, indføres de i jagtprotokollen, den indeholder antal nedlagt vildt med angivelse af vægt og er gældende som grundlag for toldfri udførsel af trofæer fra Polen. Husk at få indført evt indsigelser i protokollen og kontroller altid indholdet inden den underskrives !

Obs:   Husk at kontrolskyde dit våben inden du tager på jagt !!

218_4_5.jpg
218_5_5.jpg
218_6_2.jpg
4 Kronhjorte / samme morgen.
Revir Golabki.
Brian Vestergård med guldmedalje hjort 9,0 kg
Revir : Golabki.
Torben Fedders med Guld Dåhjort 183,5Cic/gevir vægt 3,6Kg,
Revir: Ohz-Zielonka.

Inden hjortejagten, skal nedenstående være i orden:

Gyldigt jagttegn, EU-våbenpas, Polsk Voucher og Dk-pas som tidligst udløber 3 mdr efter rejsen.
Hjortejagt foregår ofte i tusmørke, så det er absolut en fordel hvis din hånd/våbenkikkert har en rigtig god lysstyrke !

Ved bestilling af hjortejagten betales depositum for 4 dages jagt & ophold,  samt leje af jagtvæsenets biler 4x70€, samt div. gebyrer = Alt i alt 7.853,-Kr

Resten:

Trofæafgift, evt ekstra opholdsdage & måltider, ophold (Kat S) , samt evt. ekstra lang kørsel fra opholdssted til jagtrevir (10 euro pr døgn), betales direkte i Polen.

Obs. Der betales i EUR0, normalt inden du forlader reviret !

Det er ikke nødvendigt at fremsende dit pas, du kan nøjes med at fremsende kopi af dit Danske jagttegn samt dit EU-våbenpas:

Medbring EURO på rejsen, danske kr har en dårligere vekselkurs i Polen!.

Under jagtopholdet:

Ved ankomst på reviret/indkvarteringen, vil tolk/guide stå klar til at møde os, inden jagtens start afholdes et lille informationsmøde, på dette møde er det vigtigt, at du fremfører dine forventninger til jagten, - jagtform, ønsker om afskydning m.v. Polakkerne vil gøre alt for at leve op til dine forventninger, lufter du her tanken om drikkepenge, - ja så skader det ikke !!

Hvis dine forventninger indfries, og du ønsker at give drikkepenge -
ja så er:
75 til 100 Euro pr skudt hjort, eller måske:
10-15 Euro Pr jagt/Pürsch meget passende.

Husk at kontrolskyde dit våben inden du tager på jagt !

Trofæafgift:

Hele kraniet minus underkæbe vejes normalt 24 timer efter de er afkogt/rengjort, så skyder du en hjort den sidste opholdsdag,- ja så vil du ofte komme til at betale for våd vægt.. (evt minus100g!)
Kan du ikke acceptere at betale for våd vægt,- ja så vil jeg anbefale, at du forhandler dig frem til et fradrag for våd vægt, - (inden du skyder) ! …Ellers kan du jo bare ”nøjes” med at skyde hundyr eller svin den sidste aften/morgen.

Protokol:

Når trofæerne er vejet, indføres de i jagtprotokollen, den indeholder antal nedlagt vildt med angivelse af vægt og er gældende som grundlag for toldfri udførsel af trofæer fra Polen. Husk at få indført evt. indsigelser i protokollen og kontroller altid indholdet inden den underskrives !