Information og priser

Vi har 3 stk. transportable  trap - lerduemaskiner, og 1 stk. kanin / lodrette lerduemaskine som vi opstiller på vores egen grund i Bøsbæk samt  rundt omkring på Broager land.

Vi er altid flere uddannede flugtskydningsinstruktører tilstede, så ønsker du hjælp eller undervisning så spørg, og vi vil gøre vores yderste for at du får en god skydeoplevelse.

De fleste dage er der mulighed for at skyde sammen med en instruktør fra kl 10 til 12. I dette tidspunkt vil der kun være højst to skytter ad gangen på banen således at der er tid til at tale om hvad der skete efter hvert skud. Fra kl 12 skyder vi på normal vis med 5 skytter på banen.

Vi afholder 5 til 7 skydedage hver sommer, hvor vi hver gang starter med nogle lette duer, for til sidst at indstille maskinerne så duerne bliver ”svære” at ramme. Som deltager må du gerne komme med forslag til hvordan du synes duerne skal komme og eller skydes. Det er kun din fantasi og samt sikkerhedsreglerne der sætter begrænsningen.

Priser:

Patroner skal købes hos os.
Pris:  25 duer inklusive 25 patroner i cal. 12 = kr. 80,-
25 dubler inklusive 50 patroner i cal. 12 = kr. 160,-

Pris:  25 duer inklusive 25 patroner i cal. 20 = kr. 90,-
25 dubler inklusive 50 patroner i cal. 12 = kr. 180,-

Disse skydninger er kun for medlemmer af foreningen samt medlemmer af jagtforeningerne på Broager land.
Men hvis du lige vil prøve, så er du velkommen til at deltage en enkel gang uden du behøver et medlemskab. Husk jagttegnet.

Hvis du ikke har jagttegn, skal du ved ankomsten kontakte en af flugtskydningsinstruktørerne, som så vil instruere og følge dig under skydningen. Du har samtidigt mulighed for at låne et haglgevær.

Kontakt person: Flemming Toft - mail:  formand@strandjagtforeningen.dk
PS: Hvis du vil se på hvilke afstande en af verdens bedste flugtskytter skyder lerduer på, så klik på dette link:

188_1_2.jpg