Depositum:

Som skal betales hjemmefra: Faste omkostninger: Obs !

4 dage / 8 pürsch, alt incl .........5.557,-kr
Kørsel på jagt minimum 4 x70€..2.117,-kr
Ekspeditionsgebyr Polens Klub...... 180,-kr

Depositum Kat1 ialt 2024 priser = 7.853,-Kr.
*) På Ohz-revir gælder der individuelle priser.
*) se i øvrigt emnet priser hjorte/drivjagt.

Vi har lavet en lille film om krondyrjagt i Polen,
Klik på nedenstående link for at se filmen:

Kronhjorte jagt

Jagten på den brølende brunsthjort er noget en riffeljæger simpelthen skal prøve !

At sidde i en ambona/hochsitz, høre hjortene brøle fra alle verdenshjørner, og så måske senere pürsche efter lyden, er en oplevelse man aldrig glemmer og som ikke overgås af ret mange andre jagtformer.

Hvis vejret er roligt og køligt starter brunsten på nogle revirer allerede i begyndelsen af september, omvendt hvis vejret er blæsende og regnfuld og varm, så kan brunsten godt trække ud til sidste tredjedel af september, vejrforholdene spiller altid en afgørende rolle, men hvis du booker 4 til 5 dage, må medio september nok siges at være det optimale tidspunkt til brunstjagten.

Efter brunsten i efterårs-  og vintermånederne har du stadig gode muligheder for at nedlægge en kronhjort, dette kan gøres i kombination med jagt på hundyr og vildsvin.

Reference:

Mit navn er Bjarne Jacewicz.

Efter at have hørt mange jagtkollegaer fortælle om adrenalin-kicket ved at nedlægge en   kronhjort, lod jeg mig mod alle mine principper inspirere til at arrangeret en brunstjagttur. Når jeg skriver mod mine principper, er det fordi jeg aldrig tidligere har været på jagt i Polen eller jagtrejse i det hele taget, primært p.g.a. min fordom om at det er for nemt – min største frygt var egentlig at jeg på 1. pürsch ville ankomme til skydetårnet, sidde/vente 2 timer og så buuuum !!!
 Vi  er 3 som kender hindanden, der valgte at tage af sted sammen. For mit vedkommende faldt valget på Polens Klubben, fordi
  1. Vi fik gode referencer på Polens Kubben
  2. Vi mødte Jan Grajewski og hans svigersøn Kuba fra ”Jagra” forud for turen
  3. Søren Ravnholt Jensen var utrolig informativ
  4. Vi fornemmer at Polens Klubben er en vigtig samarbejdspartner/kunde for Jagra, gennem en årrække
 Vi blev indlogeret hos Richard og Renate i Lutowko i deres hjem ”Magda”, fine faciliteter og skønt beliggenhed med udsigt over sø og skov. Vi fik tildelt flotte store værelser og beværtning i topklasse, simpelthen det bedste mad, lavet fra bunden – herudover utrolig venlige og søde mennesker.

Ved  1. pürsch fik jeg  tildelt Robert Saganowski som ”stalker”, han er 35 år og har jaget i reviret ”Slonka”  sammen med hans far siden han var 6 år, derfor kender han områdets 12.000 ha som hans egen bukselomme. Herudover er han en virkelig erfaren hjortejæger, som på bedste vis kunne provokere hjortene ved at efterligne deres brunstbrøl. Det var en helt fantastisk stemning, stille vejr og gang i helt op til 6 – 8 hjorte på en gang.

Naturmæssigt en af de største oplevelser jeg nogensinde har haft, med store vidder, kulturskov, naturskov, kæmpe brakmarker og kuperinger – helt enestående og roligt – og med lokale som lever med og af naturen.

Turen fandt sted fra 17.09.2013 til 21.09.2013 og inkluderede 8 pürsch - en periode med fuldmåne hvor også svinejagt nemt kunne være et tema.

Jeg har aldrig tidligere skudt til hjort, og allerede den 1. aften , var pulsen oppe at køre, vi pürschede op til et tårn, sad ca 1 time og så trådte hjorten ud ca. 300 meter fra os, en stor yngre ulige 12-ènder, opsats iflg. stalkeren ca 5 kg, og den var inde og vende på ca. 120 meter – det kunne let være blevet for nemt –  jeg valgte dog  at vente på en ældre hjort, der var jo trods alt 7 pürsch tilbage, en beslutning som jeg bestemt ikke fortrød, men hvor tvivlen meldte sig jo tætte jeg kom på deadline.

Det viste sig at der skulle gå omkring yderligere  40 - 50 intensive jagttimer og virkelig mange kilometer pürsch inden en stærk hjort trådte frem på min sidste pürsch, den blev provokeret af en yngre hjort som gik sammen med en hind.  En superfin og moden 12-ender hjort, som jeg virkelig var glad for at jeg havde ventet på – og mærkelig nok ingen ”feber” hverken før eller efter – kun en kæmpe glæde.

Jagtdagene i Polen bød på virkelig mange oplevelser, såsom at iagtage bævere, opleve hjortekamp, konstant høre brunstbrøl, og så har jeg med sikkerhed set mere end 50 stykker kronvildt og mellem 50-100 vildsvin, herunder også haft rigtig mange skudchancer  på både hjorte og svin – en helt fantastisk oplevelse.

For mig har det været naturoplevelser og jagtskole af høj karat.
Tak til dig Søren for god planlægning, samt virkelig god opfølgning under og efter turen.

Bjarne Jacewicz
Mobil Tlf 40417488

PS: Klik på billedet hvis, du vil se det i stor størrelse
195_1_12.jpg 195_2_8.jpg 195_3_2.jpg
Jagtfører "Hubert" med kapital kronhjort "9,5kg".
Revir: Czapla Golabki 2020.
Niklas med fantastisk flot kronhjort 9kg plus.
Revir Czapla Golabki 2019.
Revir Czapla Golabki: De sidste 2 år med hjorte 9kg plus.

195_4_5.jpg 195_5_3.jpg 195_6_7.jpg
Brian Vestergård med kapital hjort, Revir: Dzik Sepolno 2020.
Revir Dab: Keiler på 72Kg,
Kronhjort med gevir vægt 7,8Kg
5 tilfredse jægere Dzik Sepolno, 2020.
8 flotte hjorte, gevir vægt 4,5 til 9Kg !
195_7_5.jpg 195_8_2.jpg 195_9_4.jpg
Torben Byldemos, 16/9-19.
Revir: Sosno v/Sepolno.
Kapital Kronhjort: 9Kg plus !
Henrik`s 18 ender hjort fra
Revir: Slonka fra Lutòwko.
Gevir vægt: 8,3 kg
Revir: Dzik Sepolno ligger
i nærheden af Chojnice.
Her kan der fiskes i privat sø, og man bor og spiser særdeles godt.