Muflon Jagt

Muflon jagt

På Zloty Róg & Rogacz Piechcin er der hvert år mulighed for stærke væddere over 80 Cm.
Alle faste omkostninger 2024/2025:
Depositum hjemmefra:
6 pürsch / 3 døgn, incl. helpension i D.Z. jagtorganisation, tolk, Polsk ansvarsforsikring, ekspeditionsgebyr og kørsel på jagt,  andrager : 6.115,-Kr.
Klik på billedet hvis du vil se det i stor størrelse:
295_1_1.jpg 295_2_3.jpg 295_3_1.jpg
Roeland Schultz: Revir Rogacz Piechcin, super flot guldmedalje (86cm). God indkvartering hos Marius i Lubostròn. Casper Schultz: skød en på 80Cm, også en rigtig flot guldmedalje.

Trofæ afgifter Muflon Evt. Tillæg
0 – 59,99 cm 700,00
60,00 – 69,99 cm 800,00  + 50€ pr 1 cm over 60,00 cm
70,00 – 79,99 cm 1400,00  + 180€  pr 1 cm over 70,00 cm
80,00 cm og mere 3200,00  +190€  pr 1 cm over 80,00 cm
Anskydning Vædder 830,00
Afskydning Får og Lam 70,00
Anskydning Får og Lam 70,00
Depositum 1000,00

P.S. Klik på billedet hvis du vil se det i stor størrelse:

295_4_1.jpg 295_5_2.jpg 295_6_3.jpg
Bjarne Jacewicz, super flot vædder (70Cm). Revir: Zloty Ròg.
 Jens-Anker med flot einwacher 63cm:
Revir Orzel Swidnica
 Søren med vædder 58cm.
Revir Orzel Swidnica i bjergene mod Tjekiet.

Reference: Muflonjagt + bonus:

I løbet af ultra kort tid lykkedes det at få arrangeret en jagttur på mufloner i Polen, gennem Strandjagtforeningen – Polens Klubben – en kæmpe tak til Søren for altid at finde løsninger, og levere det man efterspørger. Turen gik til et dejligt revir på 11.600 ha ved Lubostròn, som ligger ca. 30 km syd for Bydgoszcz – ca. 830 km`s kørsel fra Tønder – og 8 timer hver vej inkl. pauser og mageligt tempo.

Claus som er min yngste søn, og jeg, var af sted sammen – en dejlig tur med 6 outings. Vi boede midt i reviret, hos Mariusz Gruchala og hans søde hustru – både kost, logi og gæstfriheden var helt i top – også jagtføringen kunne ikke ønskes bedre – vi jagede 1:1.

Første dags aften pürsch var super spændende, vi var vidt omkring i det store revir – kæmpe marker, kuperet terræn og masser af større og mindre skove og beplantninger – masser af vildt. Jeg fandt sammen med klubbens Jägermeister, sidst på aftnen, en kæmpe flok mufloner med omkring 60 dyr i, et mix af får, lam og væddere i alle aldre – super flot at se dem bevæge sig gennem terrænet. Stærke og robuste dyr at se på, som beskytter sig ved at holde tæt sammen. Så, nu var håbet tændt til dagen efter.

Dag 2, oppe kl. 5.30 og afhentning kl. 6.30 – sidst på morgenstunden, efter 2½ - 3 timers jagt/pürsch så vi 4 muflon får – vi kørte en kæmpe bue i modsat retning, så vi kunne pürsche op mod vinden – gennem kuperet terræn og skov, hvor vi fandt friske spor og efterladenskaber fra muflon, som vi kunne gå efter. Skoven var som de fleste skove i området, voldsomt skadet af en tidligere orkan.  Og der pludselig, fik vi øje på en vædder som stod og sikrede, mens flokken passerede forbi den. En lille sprække mellem træerne og på en afstand på kun omkring 65 meter, kunne jeg afgive skud da flokken havde passeret vædderen. En rigtig fin situation, tæt på dyret, som absolut intet mærkede. En prægtig vædder, 7 år gammel, og 70 cm horn, flot pels – en kæmpe jagtglæde.

Om aftnen lykkedes det Claus, sammen med hans jagtfører, at pürsche sig gennem en mark med ”elefantgræs” og skovområde, således at de fik reduceret afstanden fra over 200 meter, til under 70 meter – vinden var god – og Claus kunne helt roligt, sammen med jagtlederen, udpege en vædder, i en flok på 27 dyr. Vædderen blev nedlagt i et spidst skud i nakken, mens den essede – en perfekt situation hvor dyret intet mærkede, og en glad og stolt ung jæger, kunne glædes over en vædder med 65 cm horn og 6 år gammel.

Ingen af os har nogensinde tidligere være på jagt efter muflon, og bestilte derfor heller ikke noget kæmpe trofæ – vi ville først opleve jagten på disse dyr. Jagten var fantastisk spændende, og vi fik mulighed for at nedlægge en vædder, præcis i den størrelse vi havde bedt om. Vi har begge valgt at få dem udstoppet og monteret på plade med monogram – i Polen – vi glæder os til at få dem hjem.
Samme aften nedlagde jeg en ca. 8 år gammel dåhjort, med en vægt på ca. 3,25 kg, en fin situation hvor vi spottede 5 hjorte på en bakken, ca. 2-3 km fra os, vi måtte en kæmpe bue udenom dyrene, op mod vinden og gennem skove m.v., og endelig kom jeg til skud – afstand omkring 140 meter – en lungekugle og hjorten forendte efter en kort spurt.

Herudover bød jagten på en stor hanræv, dåvildt som skulle reguleres, samt en überleufer. Vi stoppede efter 5 pürsch – mættet af indtryk, god jagt og storslået natur.

Den sidste aften havde vi besøg af Kuba, hans hustru, jagtpræsidenten for reviret, Jägermeisteren i reviret, en fra Forsten/Staten,  og der blev afholdt en fine ceremoni, med jagthornblæsning m.v., hvor vildtet og jægerne blev æret og fejret – virkelig flot.

Stort tak til Polens Klubben/Søren og Jagra – for en super tur / dejlig oplevelse.

Bjarne Jacewicz, Tønder, Tlf 4041 7488
P.S. Klik på billedet hvis d vil i større størrelse

295_8_2.jpg

Revir: Rogacz Piechcin i nærheden af Lubostrón.